Nigerian Breweries Plc (NB.ng) Q12020 Interim Report

first_imgNigerian Breweries Plc (NB.ng) listed on the Nigerian Stock Exchange under the Beverages sector has released it’s 2020 interim results for the first quarter.For more information about Nigerian Breweries Plc (NB.ng) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Nigerian Breweries Plc (NB.ng) company page on AfricanFinancials.Document: Nigerian Breweries Plc (NB.ng)  2020 interim results for the first quarter.Company ProfileNigerian Breweries Plc is the largest brewing company in Nigeria producing the nation’s favourite brew, STAR. The company boasts one of the most modern brew houses in the country producing a popular range of lager, stout, malt drinks, ready-to-drink beverages, cider, carbonated soft drinks and energy drinks for local consumption and for export. Lager brands include STAR, Heineken, Gulder, Goldber, “33 Export”, Life, More and Stella; the stout brand is Legend; the malt brand is Amstel Malta; the ready-to-drink brand is Ace Passion; the cider brand is Strongbow Apple Cider; the soft drink brand is fayrouz and the energy drink brand is Climax. Nigerian Breweries Plc has 11 breweries, 2 malting plants and 26 sales depots; enjoys a growing export market; and offers sales and logistic and marketing support to merchants and vendors. Brands in the product portfolio are available in 13 countries including the United Kingdom, South Africa, the United States and various countries in Middle-East and West Company. Its company head office is in Lagos, Nigeria. Nigerian Breweries Plc is listed on the Nigerian Stock Exchangelast_img read more

Read More »

Sitting on a scoop: the story behind the V-E headlines of…

first_img LEAVE A REPLY Cancel reply You have entered an incorrect email address! Please enter your email address here Share on Facebook Tweet on Twitter UF/IFAS in Apopka will temporarily house District staff; saves almost $400,000 Florida gas prices jump 12 cents; most expensive since 2014 TAGSAssociated Pressthe conversation.comV-E Day Previous articleRemembering Sherman’s ArmyNext articleApopka remembers the fallen American soldier in its annual Memorial Day Service Denise Connell RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Gov. DeSantis says new moment-of-silence law in public schools protects religious freedom center_img Please enter your name here Please enter your comment! By Christopher B. Daly, Professor of Journalism, Boston University and first published on theconversation.comThere’s quite a story behind the story of the end of the fighting in World War II in Europe. As we observe another Memorial Day, it is worth remembering the events of that busy May of 1945, when the Allies achieved victory in Europe.While much fighting remained to be done in the Pacific, by early May, the military leaders of the Allied forces could see that Germany’s defeat was at hand. So, the Supreme Headquarters of the Allied Expeditionary Forces (SHAEF) command selected 17 correspondents from the world’s press and flew them to Reims, France, to witness the German surrender on behalf of the rest of the press corps and the people of the world.There were very few Americans in the group. The ones who were there represented the big wire services and syndicates. In fact, not a single reporter representing a US newspaper was present.According to the Allied military commanders, the news was to be embargoed, and the reporters were coerced into accepting a deal. In exchange for access to the event, they had to agree to hold the news until the Army said they could release it.On the flight from Paris to Reims, the SHAEF press officer declared: “I pledge each one of you on his honor as a correspondent and as an assimilated officer of the United States Army not to communicate [the news] until it is released on the order of the Public Relations Director of SHAEF.”V-E Day headline. Public DomainIt remains unclear what constitutes an “agreement” under such conditions – what were the correspondents supposed to do? Get up and walk out of an airplane? – but they proceeded to witness the ceremony.The surrender by the German high command came in the early hours of May 7. Ordinarily, you might expect that the surrender would touch off immediate celebrations.Not so fast.The press officer announced that orders had come “from a high political level” to impose a news blackout until 8 pm the next day when the news would be announced simultaneously in Paris, London, Moscow and Washington. (Turned out, Stalin was insisting on the delay so he could make a show in Berlin.)In other words, all the correspondents who had been eyewitnesses would lose their scoops. Instead, some desk-bound rewrite man or editor would get all the glory. The reporters protested to the SHAEF press officer, but to no avail. The political leaders had decided.Ed Kennedy’s biography.Among the press corps, one of the most upset was Edward Kennedy – not the late Democratic senator from Massachusetts but a man by the same name who was the chief correspondent in Europe for the Associated Press (AP). Bear in mind, Kennedy was in a special position. He had been burned earlier in the war when he cooperated with military brass. In 1943, Kennedy had agreed to suppress a story about Gen. George Patton and had been scooped by someone else. (I describe the incident in my book Covering America.)Kennedy also knew that his account of the German surrender could probably reach more people on the planet more swiftly than any other news agency or government since the AP supplied news stories to thousands of newspapers, radio stations and other customers worldwide. He knew, too, that the AP – then and now – thrives on being first and that AP correspondents had gone to great lengths to be first to deliver the news.Besides, he figured, no embargo on such a momentous story could hold for that long. (Nor, perhaps, should it.)He was still fuming when the correspondents were marched back onto the military plane. They were flown from Reims to Paris. Still, the world knew nothing of the surrender. Still, soldiers in Europe kept shooting at each other.When the press contingent landed, Boyd Lewis of United Press got into the first jeep from the airport to the Hotel Scribe in Paris, which had been serving as the outpost for most of the press corps. When Lewis got to the press center, he tried to tie up all the available telegraph outlets. Next in line was James Kilgallen of the International News Service, who had beaten Kennedy to the hotel by throwing his portable typewriter at Kennedy’s legs, slowing him down.Kennedy was beside himself. Then he heard that SHAEF had ordered German radio to announce the surrender. Kennedy went to the censors and announced that he was breaking the embargo. Using a telephone, he called the AP bureau in London and dictated the following lead:REIMS, France, May 7_Germany surrendered unconditionally to the Western Allies and the Soviet Union at 2:41 am French time today.The surrender took place at a little red schoolhouse that is the headquarters of Gen. Dwight D. Eisenhower…..Kennedy couldn’t sit on his scoop. Public domainWithin minutes, the news was flashed to the world, and wild celebrations began, marking V-E Day.At SHAEF, the top brass was furious and suspended AP filing facilities throughout Europe.The rest of the press corps was furious, too. More than 50 correspondents signed a protest to SHAEF Supreme Commander Dwight Eisenhower, calling Kennedy’s action “the most disgraceful, deliberate and unethical double cross in the history of journalism.”AP’s president apologized to the nation. AP executives told Kennedy he could keep his job if he admitted he had done wrong. He wouldn’t, and he was fired. (Three years ago, the AP formally apologized to Kennedy, who died in a car crash in 1963.)What might seem amazing today – aside from the lack of cell phones and other forms of instant global communication that we now take for granted – is how unanimously the correspondents fell in line with the military.Today, I daresay, US reporters would be at least split about the ethics of holding off on reporting something they knew to be both true and life-saving.Two weeks later, writing in The New Yorker on May 19, AJ Liebling, the great World War II reporter and press critic, took up the issue of Kennedy’s firing in his column “The Wayward Press. Liebling’s take:The great row over Edward Kennedy’s Associated Press story of the signing of the German surrender at Reims served to point up the truth that if you are smart enough you can kick yourself in the pants, grab yourself by the back of the collar, and throw yourself out on the sidewalk. This is an axiom that I hope will be taught to future students of journalism as Liebling’s Law.Liebling’s media criticism continued:I do not think that Kennedy imperiled the lives of any Allied soldiers by sending the story, as some of his critics have charged. He probably saved a few, because by withholding the announcement of an armistice you prolong the shooting, and, conversely, by announcing it promptly you make the shooting stop. Moreover, the Germans had broadcast the news of the armistice several hours before Kennedy’s story appeared on the streets of New York… The thing that has caused the most hard feeling is that Kennedy broke a “combination,” which means that he sent out a story after all the correspondents on the assignment had agreed not to. But the old-fashioned “combination” was an agreement freely reached among reporters and not a pledge imposed upon the whole group by somebody outside it.In my journalism classes at Boston University, I teach “Liebling’s Law” as a cautionary tale about what can happen when news organizations get too cozy with governments and forget to put their audiences first. Seventy years later, it’s a lesson worth remembering.For more on Kennedy, see his memoir, Ed Kennedy’s War: V-E Day, Censorship, and the Associated Press. Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Canadian Artillery gunners read the Victory issue of the Maple Leaf newspaper in Germany after Germany surrenders. REUTERS/Lieut. Donald I. Grant /Canada Department of National Defence/Library and Archives Canada/PA-150931last_img read more

Read More »

Rugby Club Plays of the Week 2012 – Round 1

first_imgFriday Mar 2, 2012 Rugby Club Plays of the Week 2012 – Round 1 This year’s Super Rugby is hotting up right the way across New Zealand, South Africa, and Australia. As we head into week two, here’s a quick look back on the best of round one, courtesy our friends at The Rugby Club on Fox Sports. In week one things were pretty evenly matched with the biggest points differential being 13 in the Stormers vs Hurricanes game, after that the next highest was just 5. Most games were tight and went down to the final minutes, but in fairness didn’t produce the kind of flair we’ve come to expect.We were however treated to some big hits, funny moments, and a few excellent tries, so as has become the norm here on RD, we’re sharing them in the form of the Plays of the Week from the Rugby Club in Australia, put together by the man that can, Sean Maloney.We’ve featured highlights of all the games in our Super Rugby Extra section, and will continue to do so, but will also put together some best tries and hits videos over the next few weeks, as well as post the best random bits here and there.So if you’re watching Super Rugby this weekend and see something you think should be on the site, please don’t hesitate to contribute with your knowledge of it, or even better, a video that’s sliced, diced and ready to go. For now, here are round one’s Plays of the Week.ADVERTISEMENT Posted By: rugbydump Share Send Thanks Sorry there has been an error Plays of the Week Related Articles 123 WEEKS AGO WATCH: France destroy Wales in Women’s Six… 138 WEEKS AGO Waikato winger scores four tries in epic… 304 WEEKS AGO The Wraparound from Rugby HQ – Week 27 From the WebThis Video Will Soon Be Banned. Watch Before It’s DeletedSecrets RevealedGranny Stuns Doctors by Removing Her Wrinkles with This Inexpensive TipSmart Life ReportsIf You Have Ringing Ears Do This Immediately (Ends Tinnitus)Healthier LivingShe Was the Most Beautiful Girl in the World. What She Looks Like Now is InsaneNueey90% of People Have No Idea What These Two Little Holes Are ForNueey10 Types of Women You Should Never MarryNueeyThe content you see here is paid for by the advertiser or content provider whose link you click on, and is recommended to you by Revcontent. As the leading platform for native advertising and content recommendation, Revcontent uses interest based targeting to select content that we think will be of particular interest to you. We encourage you to view your opt out options in Revcontent’s Privacy PolicyWant your content to appear on sites like this?Increase Your Engagement Now!Want to report this publisher’s content as misinformation?Submit a ReportGot it, thanks!Remove Content Link?Please choose a reason below:Fake NewsMisleadingNot InterestedOffensiveRepetitiveSubmitCancellast_img read more

Read More »

Island House / IROJE KHM Architects

first_imgIsland House / IROJE KHM ArchitectsSave this projectSaveIsland House / IROJE KHM Architects South Korea Island House / IROJE KHM Architects Houses Save this picture!© JongOh Kim+ 27 Share ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/37021/island-house-iroje-khm-architects Clipboard Area:  872 m² Photographs ArchDaily Architects: IROJE KHM Architects Area Area of this architecture projectcenter_img Projects “COPY” CopyHouses•South Korea Photographs:  JongOh KimText description provided by the architects. Floating site on the river This site, where is floating on river and confronted the graceful landscape, was strongly recognized to me as a part of nature, from the first time that I met. Save this picture!© JongOh KimRecommended ProductsSinksBradley Corporation USASinks- Express ELX SeriesDoorsLonghiDoor – HeadlineDoorsEGGERWood Laminate Doors in Molecular Plant Science InstituteDoorsSaliceSliding Door System – Slider S20From then, I started to visualize “the architectural nature” as a place of recreation. Form of site = Form of architecture = Maximum efficiency of landuse While maximizing the efficiency of landuse, the leaner concrete mass, that cherishes the courtyard where is filled with the water and the greenery, was laid out on this site along the irregular formed site line. Save this picture!© JongOh KimThis courtyard is “The architectural nature” and a central recreation space as extended river that communicate the river and architecture. Continuous circulation of stepped roof garden – Creation of new green land in this site The whole part of the step typed roofs, where is moving upward with various level, are directly linked to the bed rooms in upper floor. Save this picture!© JongOh KimFinally, this stepped roof gardens are linked to both sides of the inner court at where swimming pool is. The inner court where is filled with the water and flower and fruit, and the whole of the roof gardens are circulated as the continuous landscape place and that is the place as “architectural nature” in concept. Sucking in dynamic-surrounding landscape Save this picture!© JongOh KimNaturally, all of the rooms inside this site-shaped-mass are laid toward the picturesque landscape to enjoy the graceful scenery surrounded this site. The huge panoramic view framed with sloped ceiling line that is composed with the lines of stepped roof gardens and the bottom line of the inner court, is the major impression of inner space of this house. Promenade inner space of skipfloor made the promenade roofgarden-space of skipfloor. Save this picture!© JongOh KimSkip floor plan of inside of this house produced various dramatic spaces. Floating boxes with bamboo garden – Dynamic, unrealistic sequence of interior space. As “The architectural nature”, floating white polyhedral masses that have the built-in bamboo gardens, produced the various stories of vertical space Save this picture!© JongOh KimLandscape architecture – Harmonizing with the surrounding landscape The shape of the mountain type composed of irregular polygonal shaped concrete mass and metal mesh was designed to harmonize with the context as “the architectural mountain”. There was the intention to be a part of the surrounding context that consisted of the river and the mountain. Save this picture!© JongOh KimArchitectural Island – Island House As a result, this house was to be “The island house” as an “architectural island”.Project gallerySee allShow lessMarcelo Spina: Wholes, Holes, and All the Other Stuff in BetweenArticlesDesign your own Building Competition by HasbroArticles Share CopyAbout this officeIROJE KHM ArchitectsOfficeFollowProductsGlassConcrete#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesHousesSouth KoreaPublished on October 06, 2009Cite: “Island House / IROJE KHM Architects” 06 Oct 2009. ArchDaily. Accessed 12 Jun 2021. ISSN 0719-8884Read commentsBrowse the CatalogPanels / Prefabricated AssembliesTechnowoodSiding Façade SystemWindowsMitrexSolar WindowMetal PanelsAurubisCopper Surface: Nordic DécorDining tablesB&B ItaliaDining Table – BullSkylightsVELUX CommercialModular Skylights – Atrium Longlight / RidgelightLouvers / ShuttersBruagShading Screens – Perforated Facade PanelsConcreteKrytonSmart ConcreteCompositesPure + FreeFormTechnical Guide – Creating a Seamless Interior and Exterior Material TransitionEnclosures / Double Skin FacadesFranken-SchotterFacade System –  LINEAWindowsRabel Aluminium SystemsMinimal Casement Windows – Rabel 8400 Slim Super Thermal PlusDoorsGorter HatchesFloor Door – Fire RatedWire MeshCarl Stahl DecorCableGreen Wall System – FAÇADESCAPE™More products »Read commentsSave想阅读文章的中文版本吗?Island House / IROJE KHM Architects是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream “COPY” ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/37021/island-house-iroje-khm-architects Clipboardlast_img read more

Read More »

Two updates from major trusts

first_img The Tudor Trust and the Henry Smith Charity have made two announcements regarding their funding guidelines.The Tudor Trust is to place a moritorium on new grants for one year from April 2005 while it takes stock of the current situation. Staff at The Henry Smith Charity find that its guidelines as published in directories appear very out of date. Up-to-date guidelines will be available from its director, Richard Hopgood, at a Midas seminar on 3 March 2005, or can be obtained by writing direct to the charity at: Advertisement About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Howard Lake | 21 February 2005 | News 5 Chancery Lane Clifford’s Inn London EC4A 1BU AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis  17 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Two updates from major trustslast_img read more

Read More »

Pell and Bales launch consulting division

first_img Tagged with: Consulting & Agencies Individual giving Recruitment / people  23 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Howard Lake | 18 November 2005 | News Hancock explained the new division’s approach: “what our clients need is not consulting per se, but pragmatic change. They want creative solutions that work, and the external support to drive those ideas through to implemention.”Hancock previously worked as customer loyalty manager with Citroen cars, then as a senior manager with direct marketing compnay Wunderman Cato Johnson, and as a CRM architect for EDS, leading the development of a Customer Management IT infrastructure for its one-time parent, General Motors.center_img Telemarketing company Pell and Bales has hired customer value expert Gary Hancock to lead its new customer management consulting division for the charity/voluntary sector.The new division will focus on “pragmatic customer strategy”, helping clients to increase the value of existing marketing and service programmes. It will combine the company’s experience and skills in data management, business process alignment and marketing insight.Hancock has already worked as a consultant to Pell & Bales, leading programmes at WWF and WaterAid to improve the charities’ ability to manage their multi-faceted relationships with their supporters. Advertisement About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. Pell and Bales launch consulting divisionlast_img read more

Read More »

Children’s cancer charity enjoys record income for 2007

first_img Tagged with: Giving/Philanthropy Research / statistics Volunteering AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis  19 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Volunteer-run children’s cancer charity Camp Quality UK raised £70,000 during 2007, the charity’s best year for voluntary income since it was founded 22 years ago.The children’s charity offers kids with cancer deserved breaks away form long term hospital stays and unpleasant treatment.Last year’s income means that the charity has raised a total of £1,001,048 over the 22 years.www.campquality.org.uk Howard Lake | 11 January 2008 | News Children’s cancer charity enjoys record income for 2007 About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving.last_img read more

Read More »

The Power of Field Data Analysis

first_img pioneer 360The Power of Field Data AnalysisDarren GoebelGoebel explains the analysis is more than just colors on your computer screen, it has a very practical in field aspect, “All of this data and analysis can go into a program called Field 360 Select, which allows you to load this program on a tablet or Smartphone and take it into the field and see where your splits are between hybrids, between your nitrogen treatments. This lets you see visually what is going on.” In addition, the program has a field note system that lets you take notes about what you are seeing.  The program also has a feature that allows you to take a photo of a weed or insect and send it to Pioneer for identification and recommendation. The Power of Field Data Analysis One of the best parts of the program is that you don’t have to become a computer geek to use it, “Field 360 select is very easy to use. It can be opened on any tablet or Smartphone. And it is more of a viewer application, so there is not a big learning curve.” In fact, most of the setup and data collection can be handled by your Pioneer sales representative. SHARE Facebook Twitter Previous articleSoybean Advocates and Influencers Meet in IndianapolisNext articleSoybean Industry Comes Together for Purdue Showcase Gary Truitt By Gary Truitt – Jul 28, 2013 Home Indiana Agriculture News The Power of Field Data Analysis Facebook Twitter For more information about Pioneer 360, click here or contact your Pioneer representative. SHARElast_img read more

Read More »

Forty years of state lies: RSF unveils leaked Iranian justice file

first_imgReza Moini – RSF representative IranMiddle East – North Africa Condemning abusesInternational bodies ImprisonedWomenImpunityCitizen-journalistsWhistleblowersPredatorsViolence Iran is stepping up pressure on journalists, including foreign journalists, in run-up to election Many well-known Iranian figures appear in the register. They include Shirin Ebadi, the human rights lawyer who was awarded the Nobel Peace Prize in 2003; Nasirin Sotoudeh, who was awarded the Sakharov Prize in 2012; Abdolkarim Lahiji, a former president of the International Federation for Human Rights (FIDH); and women’s rights defender Mansoreh Shojai. Most were able to flee the country and were never arrested. The fact that they nonetheless appear in the file proves that the regime planned to prosecute them and that a warrant for their arrest had been issued. RSF_en No fewer than 860 journalists and citizen-journalists were prosecuted, arrested, imprisoned and in some cases executed in Iran between 1979 and 2009, Reporters Without Borders (RSF) revealed today on the basis of information in a leaked Iranian justice department digital file. 860 journalists and citizen-journalists in the file News News Monireh Baradarn – human rights defender, author of several books on justice in Iran and a former political prisoner during the 1980s Tehran’s notorious Evin prison As the Islamic Republic of Iran was marking the 40th anniversary of its revolution, RSF held a news conference in Paris today to reveal the existence of this leaked file and to expose the scale of the lies that the regime has orchestrated about judicial persecution in Iran for decades. Shirin Ebadi – human rights lawyer and Nobel peace laureate Organisation The detainee’s professional status is never specified. So the word “journalist” never appears in the file, which makes it easier for the regime to claim that it is not holding any journalist or, more broadly, any prisoner of conscience. This state lie is deliberately orchestrated in order to rebut criticism and deceive international human rights bodies. How the information in this file has been handled – observes and ensures that the use of the information in the leaked Iranian justice register complies with international human rights standards; – observes and ensures that the use of the data helps to improve the human rights situation in Iran and, in particular, the right to truth and justice of the victims of human rights violations named in the file, and their families. “The very existence of this file and its millions of entries show not only the scale of the Iranian regime’s mendacity for years when claiming that its jails were holding no political prisoners or journalists, but also the relentless machinations it used for 40 years to persecute men and women for their opinions or their reporting,” RSF secretary-general Christophe Deloire said. “RSF is referring these state lies to UN high commissioner for human rights Michelle Bachelet so that Iran can be held to account.” At least four professional journalists – Ali Asgar Amirani [No. 588071], Said Soltanpour [No. 280838], Rahman Hatefi-Monfared [No. 569803] and Simon Farzami [No. 390641] – were executed by the regime during this period. The file confirms for the first time that Farzami was indeed arrested and what exactly he was charged with. A Swiss-Iranian of Jewish origin, Farzami was AFP’s Tehran bureau chief and editor of the Le Journal de Téhéran, a French-language newspaper. Arrested in May 1980 and charged with spying for the United States, he was executed six months later in Evin prison, aged 70. Dozens of other prisoners of conscience, including bloggers and political activists who produced press mouthpieces, were also executed by the regime. Proposed Iranian law would ban US, British journalists and media The Iranian judicial authorities have always denied killing Zahra Kazemi [No. 1802166], a journalist with Iranian and Canadian dual nationality, in Tehran’s Evin prison in 2003. Arrested while photographing the families of detainees outside Evin prison on 23 June 2003, she was badly beaten while held and died of her injuries on 10 July 2003. The official report on her death that was published a few days later did not specify the cause. The file confirms that the authorities did everything possible to cover up the real circumstances of her death, going so far as to change the date of her arrest to 1 July 2003. It is strange, to say the least, that her name reappears in the file under a different number (No. 1834895] six months after her murder, where she is accused of “action against national security.” Confidential until now , the file is a register of all the arrests, imprisonments and executions carried by the Iranian authorities in the Tehran area over four decades. It was leaked to RSF by whistleblowers who want public opinion and international institutions to be aware of the terrible abuses perpetrated by the judicial authorities in their country. June 11, 2021 Find out more to go further June 9, 2021 Find out more Those whose names appear in this file include such well-known journalists as Farj Sarkhohi, Reza Alijani, Taghi Rahmani, Akbar Ganji,  Jila Bani Yaghoob et son mari Bahaman Ahamadi Amoee, Said Matinpour, Mohammad Sedegh Kabodvand , Hengameh Shahidi,  Narges Mohammadi, Ahmad Zeydabadi… Tens of thousands of citizens arrested The file provides information about the 61,940 political prisoners since the 1980s, of whom at least 520 of them were aged between 15 and 18 at the time of their arrest. And it sheds light on the 1988 massacre in which around 4,000 political prisoners, who had previously been given prison sentences, were executed on Supreme Leader Ruhollah Khomeini’s orders from July to September of that year. Most of the victims were killed in prisons in the Tehran region and were buried in mass graves within Khavaran cemetery, on the south side of the city. The regime has always denied that these summary executions took place. On the basis of the file, it can also be affirmed for the first time that 5,760 members of the Baha’i religious minority were detained and in some cases executed for “membership of a sect” although the regime has always denied persecuting them for their beliefs.  Those participating in today’s press conferences included Iranian Nobel peace laureate Shirin Ebadi, a member of a committee that has been created to oversee how the leaked data is used – the Committee for the Observation and Use of Iranian Justice Data*.center_img The file also allows us to say for the first time that a total of 6,048 persons were arrested for participating in protests against President Mahmoud Ahmadinejad’s reelection in 2009. Until now it had been impossible to give a figure because the Islamic Republic has always denied arresting citizens just for demonstrating. During this period, more than 600 women and more than 5,400 men were accused of “action against national security,” a charge widely used to arrest and convict journalists and citizen-journalists who covered the protests. The “Iranian Justice Data” file contains approximately 1.7 million records of judicial procedures concerning people from all categories of Iranian society – men, women and minors, members of religious and ethnic minorities, persons accused of non-political crimes and prisoners of conscience, including regime opponents and journalists. APPENDIX Journalists have been detained on such spurious charges as “enemy collaborating with a foreign state,” “activity against domestic security,” “anti-government propaganda” and “spying.” Charges of “insulting what is sacred and Islam” and “insulting the Supreme Leader” have also been used to jail journalists. At least 57 journalists are registered in this file under a charge of this kind. Of the 61,924 women in this register, 218 are journalists. They include Jila Bani Yaghoob [No. 2225407], a leading women’s rights defender, reformist and editor of the Kanoon Zanan Irani (Iranian Women’s Centre) website. She was arrested for the first time at a meeting organized for International Women’s Day in 2003 and spent a week blindfolded in Evin prison, an experience that she turned into a book published outside Iran. In 2010, a Tehran court sentenced her to a year in prison and a 30-year ban on working as journalist on charges of “anti-system propaganda” and “insulting the president.” She is registered several times in the file, highlighting the systematic nature of the judicial persecution to which she has been subjected. All of the repressive state agencies that had a hand in her various arrests on spurious grounds are mentioned in the file. Iraj Mesdaghi – human rights defender, academic, author of several books about executions of political prisoners in Iran, expert on the 1988 massacre, and a former political prisoner during the 1980s After months of detailed research work on the file’s entries, RSF is in a position to say that at least 860 journalists and citizen-journalists were, arrested, imprisoned and in some cases executed by the Iranian regime between 1979 and 2009, the period on which RSF focused its research. Built by the last shah to jail and torture his political opponents, Evin prison grew steadily after the revolution and was able to hold around 15,000 detainees at one point. In theory, it is used for preventive detention but in practice detainees can spend several years there awaiting trial and many have also served their entire sentence in Evin. Executions have also been carried out there. Iran does everything possible to prevent the world from seeing how it persecutes its critics. The example of Farj Sarkhohi [Register No. 694968] is emblematic. The editor of one of Iran’s leading political and cultural magazines, he was kidnapped by the intelligence ministry as he was about to board a flight to Germany (for family reasons) on 3 November 1996. As his visa had been stamped, the regime was able to claim that he had disappeared after departing for Germany. However, the file confirms that he was detained in Tehran. Many NGOs including RSF voiced concern at the time and accused the authorities of orchestrating his disappearance. Under international pressure, the regime staged a press conference at the airport at which it produced Sarkhohi and claimed that he had just returned from Turkmenistan . In reality, he had just spent two months in prison. February 7, 2019 Forty years of state lies: RSF unveils leaked Iranian justice file As soon as RSF received the file, it began verifying its contents. It worked for months comparing the information in the register with its own lists and the lists that other national and international NGOs have compiled of journalists detained during these three decades, and with the information published by United Nations special investigations. Many experts and the members of the specially created Committee for the Observation and Use of Iranian Justice Data were asked to confirm information and the accuracy of data in the file, especially as regards prisoners who have been released and the survivors of the purges in the 1980s and 1990s. For each person in the register, the file specifies the name, date and place of birth, sex, nationality, date of the entry in the register and, as appropriate, the date of arrest, the authorities responsible for the arrest, the charges, the court and prosecutor’s office involved, the date of the verdict and the sentence. May 10, 2021 Find out more The Committee’s members: Examination of the file’s contents has yielded previously unavailable evidence of crimes that the Iranian justice system has always tried to conceal or disguise. It has also shed new light on the conditions in which some journalists were held and the charges brought against them. News Follow the news on Iran Receive email alerts Iran: Press freedom violations recounted in real time January 2020 At least four professional journalists executed *Committee for the Observation and Use of Iranian Justice Data Centred on Nobel peace laureate Shirin Ebadi, this ad hoc committee consists of persons who are well-known and respected for their knowledge of the human rights situation in Iran. The committee: IranMiddle East – North Africa Condemning abusesInternational bodies ImprisonedWomenImpunityCitizen-journalistsWhistleblowersPredatorsViolence Most of these journalists were denied their basis rights, placed in isolation, forbidden to appoint a lawyer or talk to one, and even forbidden to talk regularly with their family. They were also deprived of medical care and even subjected to mistreatment and torture. Help by sharing this information News Detentions that were never officially recognized 218 women journalists in the filelast_img read more

Read More »

Federal authorities opt for impunity in Brad Will and Roberto Mora murders

first_img May 5, 2021 Find out more News MexicoAmericas Organisation MexicoAmericas News Help by sharing this information Receive email alerts News Reports 2011-2020: A study of journalist murders in Latin America confirms the importance of strengthening protection policiescenter_img NSO Group hasn’t kept its promises on human rights, RSF and other NGOs say Reporter murdered in northwestern Mexico’s Sonora state RSF_en October 24, 2008 – Updated on January 20, 2016 Federal authorities opt for impunity in Brad Will and Roberto Mora murders Reporters Without Borders is outraged by the Mexican federal justice ministry’s response to a recent recommendation by the National Human Rights Commission (CNDH) regarding the October 2006 fatal shooting of US cameraman Brad Will of the Indymedia agency in the southern city of Oaxaca (see 2 October release).Not only has the ministry ignored the serious irregularities in the Will murder investigation but, on 22 October, a judge announced the indictment and imminent trial of three supporters of the grass-roots Popular Assembly of Oaxaca Peoples (APPO), two of whom have been freed on bail. Arrest orders were also issued for seven witnesses on a charge concealing a crime. Will was covering the APPO’s demonstrations against the Oaxaca state government at the time of his death.“This is an obvious political manoeuvre that could result in a major legal scandal two years after Will’s murder,” Reporters Without Borders said. “After an abruptly terminated local investigation solely designed to absolve Oaxaca Governor Ulises Ruiz and his bodyguards of any responsibility in Will’s death, the federal justice ministry is now making a crude attempt to save the Oaxaca authorities by disowning the CNDH’s recommendation.“Does the ministry really think this will help the fight against impunity? Is there no alternative to impunity and injustice ? The probable outcome of this case recalls the way Mexico’s supreme court cleared Puebla state governor Mario Marín of violating the rights of freelance journalist Lydia Cacho (see 30 November 2007 release). “The serious lapses in the investigation into Will’s death also recall those in the investigation into the March 2004 murder of newspaper editor Roberto Mora García in Nuevo Laredo, in the northeastern state of Tamaulipas. Reporters Without Borders participated in the En Memoria commission delegation that visited Tamaulipas and published its findings today. They do not encourage optimism.”CNDH recommendation 50/2008, which was sent to the federal justice ministry and the Oaxaca state government on 26 September, clearly points to Governor Ruiz’s allies in Will’s murder on 27 October 2006, at the peak of a grave political and social crisis that left a toll of 18 dead and more than 300 injured.After initially condemning the CNDH recommendation, the Oaxaca government changed its mind on 16 October. The next day, the federal justice ministry unexpectedly announced that two former APPO activists, Juan Manuel Martínez Moreno and Octavio Pérez Pérez, had been arrested for “murder” and “complicity” respectively and would soon appear on court. Pérez was freed on bail a few days later.Seven other APPO members are targeted by the prosecution. Reporters Without Borders shares the concerns about these arrests that have has been voiced by human rights groups.The investigative procedures – fake evidence, doctored autopsy and framing of likely suspects – condemned by the CNDH in the Will case resemble those adopted after the murder of El Mañana editor Roberto Mora in Nuevo Laredo on 19 March 2004. Several of the organisations in the En Memoria commission, including Reporters Without Borders, conducted a new fact-finding visit to Tamaulipas on 25-25 August and presented their findings today in Mexico City.The delegation’s report says the authorities were determined to rule out Mora’s work as a newspaper editor as a possible motive for the murder although he had been investigating sensitive subjects in a region heavily influenced by the Gulf Cartel’s drug trafficking.The report also highlights the speed with which prosecutors ended the investigation by charging the two men who lived above Mora’s apartment – Mario Medina Vázquez, 23, and his companion, Hiram Oliveros Ortiz, 28 – with the murder. Medina was himself murdered in prison on 13 May 2004. Oliveros is still held.Reporters Without Borders calls on the local and federal authorities to stick to the facts and evidence in both of these cases, to heed the CNDH’s observations, and to act accordingly, acknowledging the mistakes that have been made and conducting effective investigations that leave no room for impunity. Follow the news on Mexico to go further May 13, 2021 Find out more April 28, 2021 Find out morelast_img read more

Read More »